• 5 teamleden
17 - Stroomlijn het aanlegproces

  • Amber Schothorst
  • Uitdaging Hoe kunnen we de doorlooptijden van de werkzaamheden verkorten voor het aanleggen van nieuwe aansluitingen? Invalshoek Men is vaak geneigd om een vraag als deze te benaderen vanuit data, optimalisatie en operatie. Dat levert hele nuttige inzichten en verbeteringen op over wat er niet werkt, maar niet waarom het niet werkt. Daarom is het in kaart brengen van de behoeften en uitdagingen van alle stakeholders en deelnemers in dit proces zo belangrijk. Zo weet je bijvoorbeeld wat de zorgen en behoeften zijn van de omwonenden. Je informeert ze daardoor op het juiste moment met de juiste informatie. Denk aan een bericht wanneer de straat opengaat en waar de bewoners tijdelijk kunnen parkeren. Zo voorkom je wellicht een bezwaarprocedure door het net iets anders te doen.   Dit gaan we doen Na 24 uur hebben we dan een service blueprint: een visueel overzicht met daarin de behoeften van stakeholders, het proces en 'actionable' inzichten waarmee Alliander morgen al kan starten.Zo maak je een proces dat niet alleen op papier heel goed werkt, maar ook in het echt wordt gebruikt en omarmt door iedereen die hier onderdeel van is.   Welke waarde levert dit op*

    • Een projectleider gaat van 3 naar 10 trajecten per jaar
    • Meer aanleggen = meer klanten aansluiten op het electriciteitsnet
    • Door inzicht in de belangen van alle verschillende partijen kun je die beter op elkaar afstemmen en verloopt het gehele aanlegproces sneller
    • Binnen Alliander heb je snel duidelijk waar je met elkaar aan gaat werken. Je hebt namelijk de kwalitatieve en kwantitatieve data om je beslissingen op te nemen. Zo ga je van een 'guestimation' naar acties met echte impact.
    • Sneller betekent dat Alliander haar technische personeel efficiënter kan inzetten
    • Bijvangst: blijere werknemers, zodat Alliander haar knappe koppen kan behouden

    Dit leveren we op aan het einde van de Innovathon

    • Behoeftes en inzichten vanuit alle stakeholders
    • Een visueel overzicht in de vorm van een service blueprint waarmee je het aanlegproces kunt versnellen
    • Concrete inzichten waar Alliander 20 november al mee aan de slag kan
    • Een recept waarmee dit voor andere processen herhaald kan worden

    We zouden graag 2 teamleden vanuit Alliander aan ons team willen toevoegen. Mensen met kennis van het proces, de deelnemers in dit proces. *Gebaseerd op aannames die we tijdens de innovathon gaan (in)valideren

Motivatie

Beschrijf je motivatie. Waarom spreekt de teamuitdaging jou aan? Hoe kan jij bijdragen aan de oplossing?

Afwijzen

Vermeld je reden tot afwijzing

Please sign up or sign in to see group activity.